воскресенье, 15 мая 2016 г.

Технологія обробки графічних даних. Графічний редактор Paint

Технологічна карта до лабораторної роботи №1
   Завдання виконані в графічному редакторі Paint. Цей графічний редактор придназначений для створення растрових графічних зображень.
   Першим завданням було розглянути можливості Інтернет-редакторів. Створити прості зображення в графічних редакторах мережі Інтернет.
Я обрала Інтернет-редактор fotograma та змінила за допомогою інструмнтів зображення. Ось що вийшло:
це фото без змін.
 це фото змінене за допомогою фільтру

  це фото змінене за допомогою інструменту рамка.

 це фото змінене за допомогою інструменту стікер.


Наступним завданням було  створення простих зображень в графічному редакторі Paint.  Було створено малюнок, використовуючи розмір зображення, кольорову палітру, одиниці виміру, також він був скопійований, після цього малюнки були розфарбовані за допомогою інструменту "заливка" і на них були проставлені  цифри від 1 до 9 за допомогою інструменту "текст".
Наступним завданням було попрацювати з іншими геометричними об'єктами, та створите ще декілька подібних малюнків. За допомогою інструментів мною було створено  округлений прямокутник, еліпс, многокутник, прямокутник намальовано 12 різних фігур. Використовуючи інструмент лінія і крива намалювала по 3 різні лінії та криві. Використовуючи інструмент кисть обвела  п’ять із отриманих зображень червоним кольором. За допомогою інструменту надпис зробила підписи до обведених фігур. Домалювала за допомогою олівця стрілочки вказівки , що з’єднують надписи із зображеннями. Також фон файлу залила світло жовтим кольором і використала інструмент "розпилювач" на 4-х фігурах для його демонстрації. За допомогою інструменту "текст" зробила напис у нижньому правому кутку про інструменти редактора Paint. Зберегла завершений фійл у форматі .jpg під назвою «Інструменти». 


Другим завдвнням було створити завершений малюнок в редакторі Paint. Зберегти в форматі .jpg під назвою "Мій малюнок". Зробивши три малюнка за допомогою інструментів редактора Paint я розробила  технологічну карту, що відображає послідовність виконання одного з виконаних малюнків.
   Під час створення малюнка «Жучок-сонечко» спочатку за допомогою інструментів, а саме еліпса, я намалювала голову, потім так само великий овал, який слугує тілом. Гумкою стерла зайві лінії, далі за допомогою прямої лінії поділила тіло навпіл. Користуючись інструментом крива лінія, намалювала вусики. В останню чергу я зафарбувала чорною заливкою, а потім червоною.
   Під час створення малюнка квіточки я використала інструмент пряму лінію, яким малювала пелюстки, таким самим чином стебло і листочки. В кінці замалювала червоною, а потім зеленою заливкою.
   В процесі створення малюнку вишеньки, спочатку за допомогою інструмента еліпс намалювала круглі плоди і серединки. Листочок намалювала за допомогою кривої лінії, а стебельця і на листочку смужечки – за допомогою прямої лінії. Потім замалювала плоди червоною заливкою, а листок – зеленою.
   У третьому завданні  потрібно відкрити будь-яке зображення та змінити його в редакторі Paint. Зберегти файл у форматі .jpg під назвою «Фото зі змінами». Використовуючи інструменти редактору ось що в мене вийшло: героям мультфільму домалювала повітряні кульки, бочку з медом та квіточку.

Можливості використання програми Paint під час роботи з фотографіями

         Для створення і редагування графічних зображень на екрані дисплея існують спеціальні програми, які називають графічними редакторами.У середовищі Windows таким редактором є Paint.
         Розрізняють три види компютерної графіки: растрову, векторну і фрактильну. Вони розрізняються принципами формування зображень на екрані монітора та при роздрукуванні на папері. Основним елементом растрового зображення є точка (піксель - Picnute Element). Кількість точок у графічному зображенні залежить від типу монітора та роздільної здатності встановленого режиму роботи. Зображення растрової графіки або будують вручну (використовуючи інструменти та можливості сучасних редакторів), або утворюють електронні копії зображення за допомогою сканерів, або вводять зображення в память компютерів за допомогою цифрових фото- і відеокамер. Більшість редакторів растрової графіки орієнтовані не стільки на створення, скільки на їх подальшу обробку. В Інтернеті використовуються поки тільки растрові зображення. Недоліками растрових зображень є те, що вони на дисках займають великі об’єми пам’яті і їх неможливо збільшувати для для розгляду окремих деталей (в результаті збільшення точки стають крупнішими). Основним елементом зображення векторної графіки є лінія. На основі лінії будують інші об’єкти, простіші об’єкти об’єднуються в більш складніші. Одні об’єкти, незалежно від інших, можна редагувати, переміщати повертати, маштабувати. Із-за такого підходу векторну графіку називають об’єктно-орієнтовною. Векторну графіку в основному використовують для створення графічних ілюстрацій. У випадку фактальної графіки зображення автоматично генеруються на основі математичних розрахунків. Створення фрактальної художньої композиції зводиться до її програмування. Її часто використовують у розважальних програмах.
Характеристика Paint
        
Незважаючи на величезне різноманіття доступних графічних редакторів, всі вони мають багато загальних рис. Загальними є елементи екранного інтерфейсу, прийоми використання графічних інструментів і методи завантаження й збереження даних. За єдність прийомів і методів роботи з різноманітними програмами відповідає операційна система. Завдяки цьому ми можемо освоїти роботу з яким-небудь одним найпростішим програмним продуктом і надалі використовувати отримані навички при вивченні конкретних програм. Поступово накопичуючи знання, що починає користувач стає майстром, а потім і експертом.
        
Операційна система Windows має графічний редактор Paint, за допомогою якого можна вивчити основні прийоми роботи з комп'ютерною графікою. Разом з тим, редактор Paint має не тільки навчальне значення. Він виступає і як базовий графічний засіб системи Windows 98. У тих випадках, коли в системі або в її додатках варто виконати якусь операцію із графічним об'єктом (наприклад, перегляд або редагування), відбувається автоматичний виклик даного редактора.
        
Графічний редактор Paint призначений для роботи з растровими зображеннями — зображеннями, побудованими з безлічі окремих кольорових крапок (пікселів), подібно тому як формується зображення на екрані монітора. Кожне растрове зображення має строго певний розмір по горизонталі й вертикалі (виміряється в пікселях) і використовує фіксоване задане заздалегідь число кольорів.
        
Графічний редактор Paint запускають командою Пуск > Програми > Стандартні > Графічний редактор Paint. Після запуску на екрані відкривається робоче вікно програми Paint. Воно складається з декількох областей.
        
Основну частину вікна становить робоча область. Малюнок може займати як частину робочої області, так і всю її, і навіть виходити за її межі. В останньому випадку по краях робочої області з'являться смуги прокручування. На границях малюнка розташовуються маркери зміни розміру (темні крапки в середині сторін і по кутах малюнка).
        
Ліворуч від робочої області розташовується панель інструментів. Вона містить кнопки інструментів для малювання. При виборі інструмента в нижній частині панелі може з'явитися вікно для додаткового налаштування його властивостей.Нижче робочої області розташовується палітра. Вона містить набір кольорів, які можна використовувати при малюванні. Якщо потрібний колір у палітрі відсутній, його можна створити й замінити їм будь-який із кольорів палітри.
Характеристика палітр та панелі інструментів
         
Інструменти малювання. Панель інструментів програми Paint містить набір інструментів, призначений для створення малюнків різних типів. Потрібний інструмент вибирають клацанням на відповідній кнопці.
         
Вільне малювання. Інструменти вільного малювання дозволяють малювати довільні фігури. Малювання за допомогою цих інструментів здійснюють шляхом протягання миші: при русі курсору миші за ним залишається слід.
1. Олівець дозволяє провести лінію товщиною в один пиксел.
2. Щоб лінія була строго горизонтальної або вертикальної, під час малювання треба втримувати клавішу SHIFT. Цей прийом діє й у багатьох інших програмах.
3. Кисть дозволяє провести більш широку лінію. Вид цієї лінії визначається формою кисті, що вибирають у вікні під панеллю інструментів.
4. Багато графічних редакторів мають спеціальний інструмент — набивання. У редакторі Paint такого інструмента немає, але ми можемо працювати з кистю методом набивання. У цьому випадку інструмент не простягають, а встановлюють у потрібне місце, після чого виконують клацання.
5. Ластик служить для стирання зображення. Розмір ластику вибирають у вікні під панеллю інструментів.
6. Розпилювач створює “розмиту” пляму відповідно до настроювань у вікні під панеллю інструментів. Використовувати розпилювач зручно тоді, коли точна форма зображення необов'язкова - при малюванні хмар, клубів диму й крон дерев. Іноді з розпилювачем, як і з кистю, працювати методом набивання.
Інструменти малювання ліній.
         Інструмент Лінія використовують для проведення прямої лінії. Товщину лінії задають у вікні під панеллю інструментів. Пряму лінію малюють методом протягання. Натискання клавіші SHIFT дозволяє провести лінію строго горизонтально вертикально або під кутом в 45 градусів.
         
Для малювання кривих служить інструмент Крива. Малюнок виконують у три прийоми. Спочатку проводять відрізок прямій, кінці якого збігаються з кінцями відрізка майбутній кривій. Потім цей відрізок двічі згинають. Кожний вигин виконують клацанням миші осторонь від відрізка й протяганням курсора.
         
Створення стандартних фігур. Ряд інструментів редактора Paint дозволяє малювати стандартні геометричні фігури Малювання виконують протяганням миші. При виборі інструмента вікно під панеллю дозволяє задати спосіб заповнення фігури. Є три способи заповнення В першому випадку рисується тільки контур фігури. У другому випадку контур фігури малюється основним кольором, а заповнення робиться додатковим кольором. У третьому випадку й контур і внутрішня область фігури заповнюються одним додатковим кольором. Основний колір вибирають клацанням лівої кнопки на палітрі квітів, а додатковий колір - клацанням правої кнопки.
Інструмент Еліпс дозволяє малювати овали або окружності.
Інструмент Прямокутник служить для створення прямокутників.
Інструмент Округлений прямокутник служить для створення прямокутників з округленими кутами.
Правильна фігура (коло, квадрат) утвориться, якщо при малюванні втримувати натиснутої клавішу SHIFT.
         
Інструмент Багатокутник дозволяє намалювати довільний багатокутник. Його сторони малюють послідовно методом протягання. Контур замикають протяганням покажчика до початкової крапки.
         Заливання областей.
         
Інструмент Заливання служить для зафарбовування одноколірних областей іншим кольором. Щоб зафарбувати область, досить клацнути усередині неї. Всі крапки, що граничать друг із другом одного кольору змінять колір на новий. Щоб забезпечити правильну роботу інструмента Заливання, зафарбовуване область повинна мати суцільний контур. Якщо в границі є “просвіт”, то фарба через нього “витече” і зафарбує інші частини малюнка. У цьому випадку варто негайно скасувати операцію комбінацією клавіш CTRL+Z.
         Виконання написів. 
Графічний редактор Paint дозволяє створювати малюнки, що містять написи. Такі написи стають частиною малюнка, і їхній текст згодом не можна редагувати інакше як очищенням і повторним уведенням. Для створення напису використовують інструмент Напис. Створення тексту виконують у три прийоми. Спочатку необхідно створити рамку, усередині якої буде розміщений текст напису. Ця рамка завжди має прямокутну форму й створюється методом протягання. На першому етапі розмір рамки не важливий - його можна змінити шляхом перетаскування маркерів зміні розміру.
         
Текстова рамка — особливий об'єкт. Створивши рамку, клацни усередині неї — з'явиться текстовий курсор і відкриється додаткова панель — Панель атрибутів тексту, що дозволяє вибрати гарнітуру, розмір і накреслення використовуваного шрифту. На цьому етапі досить просто ввести й відредагувати текст. Це можна зробити будь-яким шрифтом. Закінчивши уведення, перевірку й виправлення тексту, можна приступитися до його форматування. Можна призначити потрібну гарнітуру, розмір і накреслення шрифту. Якщо буде потреба текстову рамку можна розтягти, стиснути або перемістити. На цьому етапі важливо стежити за тим, щоб всі операції вироблялися усередині текстової рамки. При клацанні за її межами текст стає частиною малюнка, після чого його не можна ні редагувати, ні форматувати.
Етап завершення створення графічного документу
         
Зміна масштабу перегляду. При роботі з більшим малюнком деякі деталі можуть виглядати так дрібно, щьо їх важко промалювати. Графічний редактор Paint дозволяє змінити масштаб зображення, щоб його було зручніше редагувати. Команда меню Вид > Масштаб > Великий збільшує масштаб зображення в чотири рази. Команда Вид > Масштаб > Вибрати відкриває діалогове вікно, що дозволяє вибрати масштаб. Максимальне збільшення зображення — в 8 разів. Команда Вид > Масштаб > Вікно масштабу 100% дозволяє показати частина зображення в невеликому вікні у звичайному масштабі для швидкої оцінки внесених змін.
         
Другий спосіб зміни масштабу складається у використанні інструмента Масштаб. Коли даний інструмент обраний, у вікні під панеллю інструментів можна задати потрібний масштаб, після чого клацнути в потрібнім місці робочої області.
         Зміна розміру малюнка.
 На відміну від зміни масштабу перегляду, це зміна реального розміру малюнка. Наприклад, якщо передбачається, що малюнок буде відображатися на екрані, що має розмір 640х480 пікселів, нема сенсу робити його розмір 800х600 або 1024х768 пікселів. Для завдання розміру малюнка служить команда Малюнок > Атрибути. По цій команді відкривається діалогове вікно Атрибути, у якому можна вибрати розміри малюнка, установити одиниці виміру (піксели застосовуються для підготовки екранних зображень, а дюйми або сантиметри — для підготовки друкованих документів) і вибрати палітру (чорно-білу або кольорову).
         Збереження малюнка.
 Як і в інших додатках Windows, збереження документа виконують командами Файл > Зберегти або Файл > Зберегти як. У системі Windows редактор Paint зберігає малюнки у форматі .BMP. Файли .BMP відрізняються більшими розмірами, але зате з ними працюють всі додатки Windows.


Комментариев нет:

Отправить комментарий